تخصص من چه کمکی به وبسایت لنوس کرد؟
سئو (Technical, On-page)
- پیادهسازی استانداردهای سئوی تکنیکال با هدف بهبود شاخصهای عملکردی سایت از منظر ابزارهای سنجش عملکرد کلی سایت، از جمله Pagespeed Insights
- تحلیل رقبا – تحقیق کلمات کلیدی – استخراج شکاف کلمات کلیدی – طراحی و برنامهریزی جدول تولید محتوا
- لینکسازیهای داخلی و خارجی (بکلینک)
چالشهای سئوی این پروژه
چالشهای سئوی این پروژه
ترجمهی چندزبانهی وبسایت
وبسایت لنوس تا الان به دو زبان انگلیسی و عربی ترجمه شده و در آیندهی نهچندان دور قراره زبانهای دیگهای هم به این وبسایت اضافه بشه. ترجمهی این سایتو هوش مصنوعی انجام دادم و از اونجایی که به زبان انگلیسی مسلط هستم، یه ویرایش جزئی هم روی ترجمهی انگلیسی هوش مصنوعی داشتم. اجرای پروژهی ترجمه با هوش مصنوعی به شدت روی زمان ترجمهی محتوای سایت تأثیر مثبت داشت.
چالشهای سئوی این پروژه
چطوری یه وبسایت حرفهای برای کسبوکارم بسازم؟
هر کسبوکار ساختاریافتهای به وبسایتی درخور نیاز داره تا بتونه بهترین خودشو به مخاطبها نشون بده. مسلماً طی این راه هزاران هزار فاکتور متفاوت روی خروجی نهایی کسبوکار تأثیر میذاره، یعنی میزان تعاملش با جامعه و بهطبع میزان فروش محصول یا خدماتی که ارائه میده.
من از منظر جایگاه خودم به این موضوع میپردازم و در ادامه قراره به فاکتورهایی اشاره کنم که بیشترین تأثیر رو بر موفقیت وبسایت لنوس داشته.
ساختار درست و اصولی
گر بخوام یه توضیح مختصر و مفید در مورد ساختار سایت بدم باید بگم معماری وبسایت شباهت زیادی به چارچوب ساختمونها داره. یعنی هر چیزی باید دقیقاً سر جای خود باشه. ساختار اینها باید دقیق و درست باشه؛ کدنویسیهای قالب باید اصولی و کمحجم باشه؛ المانهای بهکاررفته توی صفحات به حد نیاز و تا جای ممکن کمحجم باشه و در کنار همهی اینا باید از ابزارهای کش استفاده بشه تا سرعت لود صفحات به اوج برسه.
همهی اینا که خوندی نیازمند کلی دانش فنیه که صد البته نیاز نیست بلد باشی، کافیه یه تیم حرفهای بذاری کنارت و حدود یک ماه سرتو با خیال تخت بذاری روی بالش تا وبسایتت ماده بشه، پس…
اماااااا…
یادت نره، داشتن وبسایت همهچیز نیست. اگر به دنبال رشد کسبوکارت هستی حتما باید به فکر تبلیغات درست و اصولی هم باشی.
نــــــــتـــــــــرس! قرار نیست سرکیسه بشی. برای تبلیغات حتماً که نباید سود فروشتو برداری چند برابر بذاری روش. این هم راه داره. این که میگم تبلیغات درست و اصولی، یعنی همین!
ببین، تبلیغات تو برای کسبوکارت، خصوصاً اگر کسبوکار کوچیکی داری، باید هدفمند باشه. یعنی برندتو به اهلش معرفی کنی تا احتمال فروشت بره بالا. در کنار این موضوع باید سرنخ جمع کنی، یعنی از کسایی که وبسایتتو میبینن، بتونی اطلاعات تماس یا حداقل یه شماره داشته باشی.
دیگه بیشتر از این خستهت نمیکنم، یه وبسایت حرفهای برات میسازم و یه استراتژی تبلیغاتی هم برات میچینم. وقتو تلف نکن.
آها راستی تا یادم نرفته بگم، با پلتفرم لنوس هم میتونی یه فلیپبوک حرفهای برای محصولات یا خدماتت بسازی. اگر دوست داری بیشتر در موردش بدونی، یه سر بیا توی وبسایت لنوس.