Asset 1
مرز سرعت و سادگی در طراحی وب
مرز سرعت و سادگی در طراحی وب

چای لاله‌شمعدان

تخصص من چه کمکی به فروشگاه اینترنتی لاله‌شمعدان کرد؟

سئو (Technical, On-page)

  • پیاده‌سازی استانداردهای سئوی تکنیکال با هدف بهبود شاخص‌های عملکردی سایت 
  • پایش مداوم شاخص‌های عملکردی فروشگاه
  • سئوی محصولات براساس تحلیل رقبا، تحقیق کلمات کلیدی و شکاف کلمات کلیدی
  • لینک‌سازی‌های داخلی
  • راه‌اندازی سرویس‌های گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس

چالش‌های سئوی این پروژه

دیجیتال مارکتینگ

برنامه‌ریزی تبلیغات cpc – ایمیل مارکتینگ – اس‌ام‌اس مارکتینگ 

چالش‌های سئوی این پروژه

طراحی سایت فروشگاهی

  • اجرای طرح‌های طراح UI/UX در وردپرس با صفحه‌ساز المنتور
  • تمدید اینماد و اتصال درگاه پرداخت 

چالش‌های سئوی این پروژه

تفاوت سایت‌های شرکتی با فروشگاهی

از اونجایی که برای راه‌اندازی فروشگاه‌های اینترنتی روی وردپرس از پلاگین‌های متعددی استفاده می‌شه، معمولاً در قیاس با سایت‌های شرکتی یا خدماتی، پفورمنس (یا همون شاخص‌های عملکردی) پایین‌تری دارن. به این معنی که احتمالاً سرعت لود صفحات کمتره، خصوصاً در مواردی که محصولات فروشگاه زیاد باشه و توی هر صفحه از فروشگاه تعداد خیلی زیادی از محصولات قرار بگیره.

بنابراین باید روش‌های پیچیده‌تری برای بهینه‌سازی عملکرد سایت استفاده بشه تا هم به لحاظ سئو و هم به لحاظ تجربه‌ی کاربری به نتایج قابل قبولی برسیم. به همین دلیل هزینه‌ی راه‌اندازی وب‌سایت‌های فروشگاهی بیشتره.

اگر می‌خوای یه سایت فروشگاهی پرسرعت و جمع‌وجور و کاربرپسند داشته باشی، کافیه بگی:

تفاوت ساختار سایت‌های فروشگاهی با سایت‌های شرکتی

  • استفاده از پلاگین‌ فروشگاهی 
  • نیاز به فیلترهای متفاوت برای دسته‌بندی شاخص‌های مختلف مثل دسته‌بندی، قیمت و غیره
  • ساختار درختی برای دسته‌بندی محصولات و ویژگی‌هایی مثل وزن، رنگ، ابعاد و غیره 
  • نیاز به بهینه‌سازی صفحات متعدد و گسترده‌تر از وب‌سایت‌های شرکتی
  • نیاز به پلاگین جستجو
  • طراحی و بهینه‌سازی صفحات آرشیو محصولات و صفحه‌ی اصلی محصول

وبسایت‌ها هم مثل سازه‌های شهری که اطرافمون می‌بینیم از یه ساختار استاندارد تبعیت می‌کنن. به واسطه همین ساختاره که موتورهای جستجو به درک درستی از وبسایت ما می‌رسن و طی بازه‌ی زمانی کوتاه‌تری صفحات سایت‌و شناسایی می‌کنن، فرایندی که بهش می‌گن (ایندکس صفحات در موتورهای جستجو).

علاوه بر موضوع ایندکس، اگر سایت‌ها، خصوصاً سایت‌های فروشگاهی، ساختار درست و استانداردی نداشته باشن، مدیریت سایت و کالاها در آینده به شدت دشوار و حتی ناممکن می‌شه. مثلاً فرض کن می‌خوای یه کمپین راه بندازی و چند حالا یا یه دسته‌بندی خاص از کالاها رو با شرایط خاص بفروشی، اما می‌بینی امکانش‌و نداری، صرفاً به خاطر اینکه ساختار درست سایت‌و رعایت نکردی و در نتیجه وبسایتت می‌شه مثل یه اسب رام‌نشدنی که مدام افسار پاره می‌کنه، آخرش هم مجبورت می‌کنه عطای سایت فروشگاهی‌و به لقاش ببخشی، غافل از اینکه با با رعایت چندتا نکته و کمی صبر و حوصله، هم خودت می‌تونی لذت ببری هم مشتری‌هات.

محصولاتم‌و چطور به فروشگاه اضافه کنم؟

بعد از راه‌اندازی وبسایت فروشگاهی، نوبتی هم که باشه نوبت افزودن محصولاته و آماده‌سازی نهایی برای فروش اینترنتی. به‌طبع هرچی تعداد محصولات و شاخص‌های منحصربفردشون بیشتر باشه، زمان بیشتری هم نیازه تا تمام محصولات روی وبسایت قرار بگیرن و فروشگاه آماده بشه.

اگر فروشگاهت‌و بسپری به من، بهت یاد می‌دم چطور بدون دغدغه محصولات‌و خودت بچینی توی فروشگاه آنلاینت، حتی به سلیقه‌ی خودت!

اگه فروش اینترنتی داری

یه قدم مونده تا یه فروشگاه سرحال و جذاب داشته باشی